Filmová akademie: digitalizace a počítačové hry
První únorová filmová akademie hostila filmového producenta a specialistu na herní průmysl Jakuba Pinkavu. Výklad přešel ve volnou diskuzi, kde jste se mohli dozvědět podrobnosti o nové éře digitální kinematografie. Je to zlomová doba srovnatelná s přechodem na zvukový film, a tak se nabízí spousta zajímavých podtémat. Bavili jsme se o promítání v digitálním kině, co tento proces přináší pro filmové distributory, producenty, tvůrce i diváky samotné.
Pozvolna jsme přešli k počítačovým hrám. Jakub vychází z tvrzení, že průmysl počítačových her v celkových číslech tržeb převyšuje filmový průmysl. Krom toho průmysl herní zpětně ovlivňuje tvorbu hraných celovečerních filmů. Otevírají se před námi zajímavé možnosti, protože řada počítačových her má scénáře srovnatelné kvality jako americké filmy. S tím rozdílem, že průměrný hollywoodský film trvá necelé dvě hodiny, průměrná počítačová hra pak hodin třeba padesát.
Příště se podíváme na katedru animované tvorby na FAMU. Bude to zajímavé nejen pro ty z Vás, kteří dobře kreslí, připravili jsme pro Vás dílnu, kde si budete moci sami ozkoušet a pochopit principy animovaného filmu.
Galerie
Fotografie.